بنر  1
بنر  1

تست اندازه گیری قدرت و استقامت عضلات مرکزی بدن

بدون دیدگاه

تست قدرت رمپ جانبی

تست قدرت رمپ جانبی یک تست ساده برای قدرت و استقامت عضلات مرکزی است. این آزمون از شرکت‌کنندگان می‌خواهد، تا زمانی که ممکن است خود را در موقعیت شیبدار جانبی بالا نگه دارند. محاسبه گرهای معتبر و دقیقی برای سنجش و ارزیابی در بخش مجموعه تست های این سایت دسترس می باشند.   برای ارزیابی و رتبه بندی خود به بخش مجموعه تست های ورزشی این سایت مراجعه کرده و موارد خواسته شده را در محاسبه گر تست اندازه گیری قدرت و استقامت عضلات مرکزی بدن  قرار دهید.

 

هدف: تست رمپ جانبی کنترل و استقامت عضلات تثبیت کننده هسته جانبی را اندازه گیری می کند.

تجهیزات مورد نیاز: سطح صاف و تمیز، کرونومتر ، برگه های ضبط، خودکار.

پیش آزمون: مراحل آزمون را با دقت مطالعه کنید. اطلاعات اولیه مانند سن، قد، وزن بدن، جنسیت و شرایط آزمون را ثبت کنید. یک گرم کردن استاندارد انجام دهید. جزئیات بیشتر دستورالعمل های گرم کردن پیش از شروع تست ها را ببینید.

روش: هدف از انجام این تست حفظ موقعیت بالا برای مدت زمان ممکن است. روی پهلو سمت راست خود دراز بکشید و آرنج و ساعد دست راست را به عنوان تکیه گاه روی زمین قرار داده تا بازو و تنه عمود شوند، پاها صاف هستند و پای چپ بالای پای راست قرار دارد به صورتی که لگن از روی زمین بلند شده تا آرنج، ساعد و پاهای بدن را حمایت کنند و یک خط مستقیم از سر تا پا در یک موقعیت شیب دار جانبی ایجاد کنید و به محض قرارگیری در موقعیت صحیح توضیح داده شده، کرونومتر را فعال کنید. (تا زمانی که کمر صاف و لگن پایین نیامده به موقعیت خود ادامه دهید و هنگامی که نتوانستید کمر را صاف نگه داشته و لگن تغییر وضعیت داد، آنوقت زمان متوقف و آزمایش تمام می شود). زمان بدست آمده را ثبت کنید. پس از 5 دقیقه استراحت، سمت دیگر بدن را با توجه به توضیحات آزمایش کرده و زمان بدست آمده را ثبت کنید.

امتیازدهی: امتیاز کل زمان تکمیل شده برای هر طرف است. عملکرد دو طرف را مقایسه کنید.

 

مزایا: انجام این آزمایش ساده است، با کمترین هزینه ، می تواند به تنهایی انجام شود.

معایب: تعیین زمان وقوع شکست یک اندازه گیری ذهنی است.

نظرات: هنگام تکرار تست، مطمئن شوید که ابتدا همان سمت تست شده است تا خستگی قبلی را کنترل کنید.

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها