بنر  1
بنر  1

اندازه گیری دور بازو

بدون دیدگاه

اندازه گیری دور بازو جزء اندازه گیری دور در مکان های آناتومیکی استاندارد در اطراف بدن می باشد. که  فاکتور و داده مورد نیاز برخی از محاسبه گرها در مجموعه تست های آنالیز ترکیب بدن  و  تست های ورزشی می باشد.

این اندازه گیری در دو حالت انجام میگیرد: در حالت فیگور (خم شده) و در حالت آویزان (شل شدن عضلات دوسر) که اندازه گیری مورد نظر ما که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت و در برخی محاسبه گرها در مجموعه تست ها این اندازه مورد نیاز می باشد، اندازه گیری در حالت آویزان می باشد.

هدف: اندازه گیری دور بازو، به عنوان معیاری از عضلات زیرین و بافت چربی.

 

تجهیزات مورد نیاز: نوار فلزی انعطاف پذیر و خودکار برای علامت گذاری روی پوست. اگر از یک نوار پلاستیکی یا پارچه ای استفاده می شود، باید به طور مرتب با نوار فلزی چک شود زیرا ممکن است توسط سایرین در طول زمان کشیده شده باشد و در ثبت اندازه دقیق دچار اشتباه شوید.

روش: ابتدا محل مورد نظر را علامت بزنید. این اندازه گیری دور معمولاً در سمت راست بدن انجام می شود. بازو شل شده و به پهلو آویزان است و دور آن در سطح نقطه وسط بین  acromion (نقطه استخوانی شانه) و olecranon (نقطه استخوانی آرنج) گرفته می شود. هنگام ثبت، باید مطمئن شوید که نوار خیلی سفت یا شل نباشد و روی پوست صاف و افقی قرار بگیرد.

قابلیت اطمینان: عواملی که ممکن است بر قابلیت اطمینان تأثیر بگذارند عبارتند از: تغییرات در پرسنل آزمایش، کشش ثابت و حتی یکنواخت روی نوار، و نشانه گذاری صحیح (پیدا کردن محل آناتومیکی صحیح برای اندازه گیری).

 

نظرات: در صورت امکان، اندازه گیری محل مورد نظر باید بدون پوشش و لباس انجام شود تا مطمئن شوید که نوار اندازه گیری به درستی قرار گرفته  و دور صحیح آن مشخص شده است.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها