بنر  1
بنر  1

اندازه گیری وزن بدن

بدون دیدگاه

وزن بدن (یا توده) معمولاً در جلسات تست تناسب اندام اندازه گیری می شود. اندازه گیری وزن بدن در ورزش برای ارزیابی ترکیب بدن و برای نظارت بر تغییرات وزن پس از رژیم غذایی و ورزش مهم است. همچنین  فاکتور و داده مورد نیاز برخی از محاسبه گرها در مجموعه تست های آنالیز ترکیب بدن  و  تست های ورزشی می باشد.

روش های زیادی برای اندازه گیری وزن و نظارت بر تغییرات وزن وجود دارد. شما می توانید به سادگی وزن خود را با استفاده از ترازو اندازه گیری کنید ، اما این همیشه تصویر کاملی را ارائه نمی دهد.

 

هدف: اندازه گیری توده بدن می تواند برای نظارت بر تغییرات چربی بدن یا توده عضلانی یا برای نظارت بر سطح هیدراتاسیون مفید باشد.

تجهیزات مورد نیاز: ترازوهایی که باید برای دقت با استفاده از وزنه‌هایی کالیبره شوند که توسط اداره اوزان و مقیاس‌های دولتی تأیید شده‌اند.

روش: کفش ها و لباس های اضافی خود را خارج کنید.  با حداقل حرکت، دستان خود را کنار بدن  نگه داشته و بر روی ترازو بایستید.

 

قابلیت اطمینان: برای بهبود قابلیت اطمینان، صبح ها (12 ساعت پس از صرف غذا) به طور معمول وزن کنید. وزن بدن می تواند تحت تأثیر مایعات موجود در مثانه باشد (وزن کردن پس از تخلیه مثانه). عوامل دیگری که باید در نظر بگیرید عبارتند از:  مقدار غذایی که اخیراً خورده اید، سطح هیدراتاسیون، مقدار مواد زائد اخیراً دفع شده از بدن، ورزش و نوع و مقدار لباس در حال اندازه گیری. اگر تغییرات توده بدن را زیر نظر دارید، سعی کنید در همان ساعت از روز، تحت شرایط یکسان و ترجیحاً بدون لباس وزن خود را بگیرید. همیشه با استفاده از یک مجموعه از مقیاس ها مقایسه کنید.

 

مزایا: اندازه گیری سریع و آسان هنگام آزمایش گروه های بزرگ، با حداقل هزینه.

 

 

سایر نظرات: اندازه گیری وزن با ترازو می تواند به عنوان معیاری برای اندازه گیری تغییرات در کل بدن (بدون آگاهی از جزئیات و عوامل داخلی موثر)  استفاده شود، اما از آنجایی که تغییرات چربی و توده بدون چربی بدن را در نظر نمی گیرد، بهتر است از روش های دیگر اندازه گیری ترکیب بدن استفاده شود.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها