بنر  1
بنر  1

تست اندازه گیری قدرت و استقامت عضلانی پایین تنه

بدون دیدگاه

این یک آزمایش ساده برای قدرت و استقامت عضلانی پایین تنه است که به آزمودنی نیاز دارد تا زمانی که ممکن است در حالت نشسته در حالی که به دیوار تکیه داده است، روی یک پا بماند. محاسبه گرهای معتبر و دقیقی برای سنجش و ارزیابی در بخش مجموعه تست های این سایت دسترس می باشند.  برای ارزیابی و رتبه بندی خود به بخش مجموعه تست های ورزشی مراجعه کرده و موارد خواسته شده را در محاسبه گر تست اندازه گیری قدرت و استقامت عضلانی پایین تنه  قرار دهید.

 

هدف: اندازه گیری استقامت قدرت پایین تنه، به ویژه گروه عضله چهار سر ران.

تجهیزات مورد نیاز: کف بدون لغزش صاف، دیوار صاف و کرونومتر .

پیش آزمون: مراحل آزمون را با دقت مطالعه کنید. اطلاعات اولیه مانند سن، قد، وزن بدن، جنسیت و شرایط آزمون را ثبت کنید. یک گرم کردن استاندارد انجام دهید. جزئیات بیشتر دستورالعمل های گرم کردن پیش از شروع تست ها را ببینید.

 

روش: به راحتی بایستید و پاها را تقریباً به اندازه عرض شانه باز کنید و پشت خود را به دیوار عمودی صاف کنید. به آرامی پشت خود را به سمت پایین دیوار بلغزانید تا در موقعیتی قرار بگیرید که هر دو زانو و باسن خود با زاویه 90 درجه باشند. در صورت لزوم موقعیت پا را حرکت دهید. زمان‌بندی زمانی شروع می‌شود که یک پا از زمین بلند می‌شود. یک پا را از زمین بلند کنید و بلافاصله کرونومتر را فعال و زمان را شروع کنید. هر موقع نتوانستید موقعیت خود را حفظ کنید و پا به زمین برگشت، آنوقت زمان را متوقف کنید. پس از حدود 5 دقیقه استراحت مجدد همین مسیر را برای پای دیگر تست کنید.

امتیاز دهی: کل زمان بر حسب ثانیه که موقعیت برای هر پا نگه داشته شده است ثبت می شود.  مقایسه امتیازات برای هر پا ممکن است نشان دهنده ضعف عضلانی در یک طرف باشد.

موارد منع مصرف: این تست برای افراد چاق یا کسانی که زانو درد یا آسیب ساق پا دارند مناسب نیست.

نظرات: بهتر است اجازه دهید بازوها در کنار شما آویزان شوند یا روی سینه شما ضربدری شوند. دست‌ها را نمی‌توان برای کمک به بالا نگه داشتن پا یا مهاربندی در برابر دیوار استفاده کرد.

مزایا: این آزمایش به حداقل تجهیزات نیاز دارد و می توان آن را با گروه های بزرگ به یکباره انجام داد

تغییرات / گزینه های جایگزین : یک آزمایش اسکات دیواری مشابه وجود دارد که با هر دو پا روی زمین انجام می شود. برخی از روش‌ها، پای بلند شده را به‌طور متفاوتی قرار می‌دهند، مانند اینکه  پا را صاف نگه می‌دارند یا بالای پای تکیه‌گاه قرار می‌دهند.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها