بنر  1
بنر  1

اندازه گیری دور ساعد

بدون دیدگاه

اندازه گیری دور ساعد جزء اندازه گیری دور در مکان های آناتومیکی استاندارد در اطراف بدن می باشد.که فاکتور و داده مورد نیاز برخی از محاسبه گرها در مجموعه تست های آنالیز ترکیب بدن  و  تست های ورزشی می باشد.

هدف: اندازه گیری دور ساعد، به عنوان اندازه گیری عضله زیرین و بافت چربی.

تجهیزات مورد نیاز: نوار فلزی انعطاف پذیر و خودکار برای علامت گذاری روی پوست. اگر از یک نوار پلاستیکی یا پارچه ای استفاده می شود، باید به طور مرتب با نوار فلزی چک شود زیرا ممکن است توسط سایرین در طول زمان کشیده شده باشد و در ثبت اندازه دقیق دچار اشتباه شوید.

روش: این اندازه گیری دور معمولاً در سمت راست بدن انجام می شود. آزمودنی بازو را در حالی که کف دست رو به بالا است، بیرون می‌گیرد. اندازه گیری در امتداد ساعد در نقطه بزرگترین محیط انجام می شود. حداکثر دور همیشه مشخص نیست و ممکن است لازم باشد که نوار را در امتداد ساعد بالا و پایین ببرید تا نقطه حداکثر دور را پیدا کنید که معمولاً نزدیک‌تر به آرنج است.  هنگام ثبت، باید مطمئن شوید که نوار خیلی سفت یا شل نباشد و روی پوست صاف قرار بگیرد.

قابلیت اطمینان: عواملی که ممکن است بر قابلیت اطمینان تأثیر بگذارند عبارتند از: تغییرات در پرسنل آزمایش، کشش ثابت و حتی یکنواخت روی نوار، و نشانه گذاری صحیح (پیدا کردن محل آناتومیکی صحیح برای اندازه گیری).

مزایا: هزینه های کم در فرآیند آزمایش.

نظرات: در صورت امکان، اندازه گیری محل مورد نظر باید بدون پوشش و لباس انجام شود تا مطمئن شوید که نوار اندازه گیری به درستی قرار گرفته  و دور صحیح آن مشخص شده است.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها