بنر  1
بنر  1

تست اندازه گیری حداکثر اکسیژن مصرفی و ظرفیت هوازی(12 دقیقه ای کوپر)

بدون دیدگاه

تست اجرای 12 دقیقه ای کوپر

تست 12 دقیقه پیاده روی/دوی کوپر یک تست حداکثری محبوب برای آمادگی هوازی است که در آن شرکت کنندگان سعی می کنند تا جایی که می توانند مسافتی را در 12 دقیقه طی کنند. محاسبه گرهای معتبر و دقیقی برای سنجش و ارزیابی در بخش مجموعه تست های این سایت دسترس می باشند.  در 12 دقیقه چه متراژ مسافت را طی خواهید کرد؟ ثبت کنید که در12 دقیقه چه مسافتی را می توانید طی کنید و سپس  برای ارزیابی و رتبه بندی خود به بخش مجموعه تست های ورزشی این سایت مراجعه کرده و عدد به دست آمده را در محاسبه گر تست اندازه گیری حداکثر اکسیژن مصرفی و ظرفیت هوازی(12 دقیقه ای کوپر)  قرار دهید.

هدف: آزمایش تناسب اندام هوازی (توانایی بدن در استفاده از اکسیژن برای تامین انرژی در حین دویدن)

تجهیزات مورد نیاز: مسیر مسطح بیضی یا دویدن، مخروط های نشانگر ، ورق های ضبط، استاپ واچ .

پیش آزمون: مراحل آزمون را با دقت مطالعه کنید. اطلاعات اولیه مانند سن، قد، وزن بدن، جنسیت و شرایط آزمون را ثبت کنید. یک گرم کردن استاندارد انجام دهید. جزئیات بیشتر دستورالعمل های گرم کردن پیش از شروع تست ها را ببینید.

رویه: نشانگرها را در فواصل تعیین شده در اطراف مسیر قرار دهید تا به اندازه گیری مسافت تکمیل شده کمک کند. می توانید از یار کمکی بخواهید برای گرفتن زمان و شمارش مسافت کمک کند.  به مدت 12 دقیقه شروع به دویدن کنید  و کل مسافت طی شده را  ثبت کنید. پیاده روی مجاز است، اگرچه شرکت کنندگان باید تشویق شوند که تا آنجا که می توانند به خود فشار بیاورند تا مسافت طی شده را در حالت دویدن به حداکثر برسانند.

 

جامعه هدف: این آزمون را می توان تغییر داد تا برای اکثر جمعیت ها مناسب باشد. برای کسانی که تناسب اندام ندارند یا قادر به دویدن نیستند، تست های راه رفتن مشابهی وجود دارد که می توان انجام داد.

اعتبار: کوپر (1968) همبستگی 0.90 بین VO 2max و مسافت طی شده در 12 دقیقه پیاده روی/دویدن را گزارش کرد.

پایایی: پایایی این آزمون به تمرین، راهبردهای سرعت و سطح انگیزه بستگی دارد. اگر به این مسائل رسیدگی شود باید قابلیت اطمینان خوبی وجود داشته باشد.

مزایا: گروه های بزرگ را می توان به یکباره آزمایش کرد و انجام آن بسیار ارزان و ساده است.

معایب: تمرین و سرعت مورد نیاز است، و عملکرد در این آزمون می تواند تا حد زیادی تحت تاثیر انگیزه باشد.

نظرات: رکورد جهانی 5000 متر متعلق به Kenenisa Bekele در 12:37.35 است. بر اساس آن زمان، او 4752 متر یا 11.88 دور را در 12 دقیقه کامل می کرد.

تغییرات : این تست را می‌توان با دویدن روی تردمیل به مدت 12 دقیقه انجام داد ، که روی سطح 1 (1 درصد) تنظیم می‌شود و تمایل به تقلید از دویدن در فضای باز دارد. همچنین انواع مختلفی از تست پیاده روی / دویدن وجود دارد . یک آزمون بسیار مشابه، دویدن 15 دقیقه ای Balke است . معمولاً وقتی مسافت ثابت است و زمان پایان اندازه‌گیری می‌شود، انجام آزمایش آسان‌تر است، بنابراین آزمایش دویدن جایگزین کوپر 1.5 مایلی (2.4 کیلومتر) ایجاد شد. همچنین نسخه های 12 دقیقه ای شنا و دوچرخه سواری را در این سایت ببینید .

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها