بنر  1
بنر  1

تست اندازه گیری حداکثر قدرت گروه های عضلانی بالاتنه(1RM لت پولداون)

بدون دیدگاه

تست Lat Pulldown 1RM

لت pulldown یک تمرین تناسب اندام رایج است که برای تقویت عضلات بازوها، شانه ها و پشت استفاده می شود. این یک تست حداکثر قدرت یک تکرار حداکثر (1RM) است که حداکثر مقداری را که می توان یک بار جابجا کرد را تعیین می کند. این تست از گروه‌های عضلانی مشابه تست کشش استفاده می‌کند ، اگرچه در تست کشش، وزن بدن شرکت‌کننده باید بلند شود. در لت pulldown، وزنه جابجا شده می تواند متفاوت باشد. محاسبه گرهای معتبر و دقیقی برای سنجش و ارزیابی در بخش مجموعه تست های این سایت دسترس می باشند.  برای ارزیابی و رتبه بندی خود به بخش مجموعه تست های ورزشی مراجعه کرده و موارد خواسته شده را در محاسبه گر تست اندازه گیری حداکثر قدرت گروه های عضلانی بالاتنه(1RM لت پولداون)  قرار دهید.

 

هدف: این تست قدرت عضلانی بالای بدن را اندازه گیری می کند.

تجهیزات مورد نیاز: تجهیزات بدنسازی lat pulldown .

پیش آزمون: مراحل آزمون را با دقت مطالعه کنید. اطلاعات اولیه مانند سن، قد، وزن بدن، جنسیت و شرایط آزمون را ثبت کنید.تجهیزات را از نظر ایمنی بررسی کنید و در صورت نیاز کالیبره کنید. یک گرم کردن استاندارد انجام دهید. جزئیات بیشتر دستورالعمل های گرم کردن پیش از شروع تست ها را ببینید.

آماده سازی تجهیزات: در صورت وجود، یک میله افقی بلند را به دستگاه کشنده لت وصل کنید و بالشتک های ران را طوری تنظیم کنید که وقتی نشسته اید، زانوهای شما در زاویه قائمه و پاها روی زمین صاف باشند.

روش: وزنه مناسبی را تنظیم کنید که به راحتی بلند شود. میله را با استفاده از یک دستگیره گشاد روی دست بگیرید (دست‌ها کمی بازتر از عرض شانه، کف دست‌ها به سمت بدن باشد) و بنشینید و بالاتنه را در وضعیت عمودی نگه دارید و کمی از باسن به عقب متمایل شوید. با بازوهای کاملاً کشیده شروع کنید. میله را در جلوی صورت خود به سمت پایین بکشید تا دقیقاً زیر سطح چانه قرار گیرد. پایین کشیدن باید با حرکت صاف انجام شود - حرکات تند و قوز کردن یا چرخاندن بدن مجاز نیست. با صاف کردن بازوها، میله را به آرامی به حالت اولیه بازگردانید. پس از هر تلاش موفقیت آمیز، افزایش وزن مناسب (مثلاً 10-5 کیلوگرم) باید به بار اضافه شود. حداقل یک دقیقه بین تلاش ها استراحت کنید. این کار را تا زمانی که ناتوانی رخ دهد تکرار کنید (نوار پایین به زیر چانه نمی رسد).

 

امتیاز دهی: حداکثر بالابر را ثبت کنید.

 

جمعیت هدف: ورزش هایی که در آن قدرت بالاتنه مهم است.

مزایا: این تجهیزات به راحتی در اکثر سالن های ورزشی در دسترس است و انجام این تست آسان و سریع است.

معایب: به دلیل تفاوت در تکنیک و اینکه آیا بازوها کاملاً کشیده شده اند یا میله به چانه می رسد، امتیازدهی می تواند ذهنی باشد، بنابراین استاندارد کردن نتایج دشوار است.

نظرات: نتایج این آزمایش ممکن است مختص تجهیزات مورد استفاده باشد، بنابراین بهتر است از همان تجهیزات برای اقدامات تست مجدد استفاده شود. نوع گرفتن نیز باید همراه با نتایج ثبت شود. روش گرم کردن نیز باید ثبت شود و با آزمایش بیشتر تکرار شود. اگر هر گونه تغییر در تکنیک مجاز بود، این باید در برگه نتایج برای ارجاع هنگام تکرار آزمایش ثبت شود. داشتن یک جلسه آشنایی و تمرین سودمند است.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها