بنر  1
بنر  1

محاسبه وزن بدون چربی (توده لاغر-LM)

بدون دیدگاه

 

توده بدون چربی ، شامل آب، اندام ها، استخوان و محتوای ماهیچه های بدن شما می شود. به عبارت دیگر، به تمام اجزای بدن شما به جز چربی اشاره دارد. با این حال، توده بدون چربی در درجه اول به توده عضلانی اشاره دارد، به ویژه با در نظر گرفتن ترکیب بدن و مدیریت وزن. اکثر مردم در حال حاضر تلاش می کنند تا به درصد بیشتری از توده بدون چربی یا تا حد امکان چربی کمتری برسند. فراتر از ظاهر تناسب اندام، فواید سلامتی مانند ایمنی بهتر، قدرت، چابکی و متابولیسم را ارائه می دهد. بنابراین، توده بدنی بدون چربی یا درصد توده بدن بدون چربی نقشی اساسی در بهبود سلامتی شما دارد. ارزش توده سالم بدون چربی عمدتاً به سن و جنسیت بستگی دارد. محاسبه گرهای معتبر و دقیقی برای سنجش و ارزیابی در بخش مجموعه تست های این سایت دسترس می باشند. برای آگاهی از وضعیت و ارزیابی خود به بخش مجموعه تست های آنالیز ترکیب بدن مراجعه کرده و موارد خواسته شده را در محاسبه گر وزن بدون چربی (توده لاغر-LM)  قرار دهید.

 

 

هدف : تعیین وزن بدون چربی (توده لاغر-LM)

تجهیزات مورد نیاز :  ترازو، قد سنج

روش : اعداد بدست آمده از اندازه گیری وزن ،  قد   را در محاسبه گر قرار دهید.

 

فواید حفظ و افزایش توده بدن بدون چربی

توده بدون چربی بسیار کم شما را در معرض خطر سلامتی قرار می دهد. اما از سوی دیگر، ساختن توده بدنی بدون چربی، مزایای سلامتی فراتر از عضلانی‌تر شدن و قوی‌تر شدن دارد. این به شما کمک می کند بدون مواجهه با عوارض شدید به سن پیری رسیده و سلامت کلی را تقویت کنید.

 

بهبود متابولیسم

بافت عضلانی در توده بدون چربی کالری بیشتری نسبت به توده چربی می سوزاند. بنابراین اگر مقدار عضله ای را که دارید تقویت کنید، متابولیسم خود را افزایش داده و در طول روز کالری اضافی می سوزانید.

 

قدرت بهبود یافته

هنگامی که توده بدنی بدون چربی را بهبود می بخشید، قدرت بدن خود را افزایش می دهید. به عنوان مثال، بازوهای قدرتمند می توانند وظایف روزانه شما مانند بلند کردن کیسه های بزرگ مواد غذایی یا نگه داشتن چمدان های حجیم را بهتر انجام دهند. علاوه بر این، استخوان های شما را قوی و سالم نگه می دارد.

ظاهر بهبود یافته

توده بدون چربی شما را قادر می سازد تا اندام سفت تری داشته باشید. علاوه بر این، هنگامی که توده چربی را با توده بدون چربی جایگزین می کنید، بدن شما لاغر و سالم به نظر می رسد.

افزایش حرکت روزانه

ماهیچه هایی که قوی و منعطف هستند از طریق فعالیت های روزمره راحت تر حرکت می کنند. وقتی کارآمدتر حرکت می کنید، راحت تر می توانید در تمام طول روز فعال بمانید و ورزش کنید.

 

مدیریت وزن

به دست آوردن توده بدنی بدون چربی می تواند برای مدیریت وزن مفید باشد. تحقیقات نشان می دهد که توده بدون چربی هم نقش فعال و هم غیرفعال در مصرف انرژی و نیاز بدن دارد. علاوه بر این، گرسنگی و اشتها را کنترل می‌کند و پیامدهای مثبتی برای پیشگیری از چاقی و مدیریت آن دارد.

 

 

چگونه توده بدن بدون چربی خود را افزایش دهیم

ترکیب بدن شما شامل توده چربی و توده بدون چربی است. شما می توانید آن را با کاهش چربی بدن، افزایش عضلات یا هر دو بهبود بخشید. هر یک از این تغییرات منجر به کاهش درصد چربی بدن شما می شود. برای بهبود توده بدون چربی خود، باید از ترکیب بدن خود مراقبت کنید. اکثر مردم می دانند که ورزش و رژیم غذایی می تواند بر وزن و ترکیب بدن تأثیر بگذارد. با این حال، پیامد آنها بر ترکیب بدن همیشه معقول نیست. با این وجود، یک مکان مناسب برای شروع، تغذیه و تمرین بدنی است.

 

سایر عوامل

عوامل دیگری به غیر از تغذیه و ورزش ممکن است بر ترکیب بدن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، برخی از تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که افرادی با کیفیت خواب ضعیف تر، ترکیب بدنی وحشتناک و توده بدون چربی کم نسبت به افرادی که کیفیت خواب مناسبی دارند، دارا هستند. با این حال، مشخص نیست که آیا خواب خوب بافت بدن شما را بهبود می بخشد یا اینکه داشتن ترکیب بدنی بهتر خواب شما را افزایش می دهد. صرف نظر از این، این یک ایده مفید برای بهبود الگوی خواب و کیفیت چرخه خواب است. علاوه بر این، مزایای سلامتی بلندمدت را به همراه دارد.

 

تحقیقات نشان می دهد که مصرف الکل یکی دیگر از ویژگی هایی است که ممکن است بر ترکیب بدن تأثیر بگذارد. از آنجایی که الکل شامل کالری است، می تواند در مصرف بیش از حد کالری و افزایش چربی شرکت کند. نتایج همچنین نشان داده است که افرادی که مقدار زیادی الکل مصرف می کنند به دلیل داشتن توده بدون چربی ضعیف، تمایل بیشتری به چاق شدن دارند.

 

علاوه بر این، شما نمی توانید برخی از ویژگی هایی را که بر توده بدون چربی شما تأثیر می گذارد، تغییر دهید. برای مثال، هم سن و هم ژنتیک بر ترکیب بدن تأثیر می‌گذارند. بنابراین، از آنجایی که نمی‌توانید این عوامل را تنظیم کنید، بهتر است روی چیزهایی که می‌توانید کنترل کنید، مانند ورزش، تغذیه و خواب تمرکز کنید.

 

نتیجه

توده بدون چربی تمام اعضای بدن شما هستند که حاوی چربی نیستند. این شامل اندام های داخلی، استخوان ها، تاندون ها، رباط ها، ماهیچه ها، خون، بافت های همبند و اعصاب است. با این حال، حتی این اندام ها و بافت ها ممکن است در طی برخی بیماری ها مانند دیابت، چاقی یا کلسترول بالا، چرب شوند . چربی بیش از حد در بدن مضر است. بنابراین، حفظ تعادل توده بدن بدون چربی برای زندگی طولانی‌تر و بدون بیماری ضروری است. شما می توانید نسبت توده بدون چربی خود را با تغذیه سالم و ورزش منظم بهبود ببخشید. رژیم غذایی خود را با مقدار سالم پروتئین برای بدن خود غنی کنید تا از رشد توده بدون چربی شما حمایت کند. قبل از اینکه متوجه شوید، عضله می سازید، ترکیب بدن را تقویت می کنید، چربی را کاهش می دهید و مقدار بدون چربی بدن خود را بهبود می بخشید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها