بنر  1
بنر  1

تست اندازه گیری آمادگی قلبی-تنفسی و قدرت و استقامت پا

بدون دیدگاه

تست اسکات رافیر

تست اسکات رافیر یک تست استقامتی ساده قلبی عروقی است که شامل اندازه گیری ضربان قلب قبل و بعد از انجام 30 حرکت اسکات در 45 ثانیه است. این تست در ابتدا در دهه 1950 توسط جیمز-ادوارد رافیر توسعه یافت و توسط جی. دیکسون که شاخص رافیر-دیکسون (RDI) را توسعه داد، اصلاح شد. از نتایج این تست اسکوات می توانید شاخص رافیر-دیکسون را که معمولاً در فرانسه برای طبقه بندی آمادگی قلبی- تنفسی استفاده می شود، محاسبه کنید. محاسبه گرهای معتبر و دقیقی برای سنجش و ارزیابی در بخش مجموعه تست های این سایت دسترس می باشند.  برای ارزیابی و رتبه بندی خود به بخش مجموعه تست های ورزشی این سایت مراجعه کرده و موارد خواسته شده را درمحاسبه گر تست اندازه گیری آمادگی قلبی-تنفسی و قدرت و استقامت پا قرار دهید.

هدف: این تست قدرت و استقامت پا را ارزیابی می کند.

تجهیزات مورد نیاز : مانیتور ضربان قلب، مترونوم، کرونومتر ، برگه های ضبط، صندلی، ماشین حساب، کاغذ و خودکار.

پیش آزمون: مراحل آزمون را با دقت مطالعه کنید. اطلاعات اولیه مانند سن، قد، وزن بدن، جنسیت و شرایط آزمون را ثبت کنید. یک گرم کردن استاندارد انجام دهید. جزئیات بیشتر دستورالعمل های گرم کردن پیش از شروع تست ها را ببینید.

روش: حداقل دقایقی را بنشینید یا دراز بکشید و سپس با اندازه گیری ضربان قلب  به مدت 15 ثانیه، عدد به دست آمده از آن را در 4 ضرب کرده و ثبت کنید و به عنوان HR1 در نظر بگیرید. سپس حالت اسکوات بگیرید (چمباتمه زدن که شامل خم کردن زانوها تا زاویه 90 درجه است به صورتی که پشت صاف نگه داشته می شود و بازوها را به سمت جلو کشیده قرار بدهید) و 30 تکرار اسکوات انجام دهید (این تعداد تکرار باید 45 ثانیه طول بکشد) و سپس بلافاصله پس از اتمام بنشینید و ضربان قلب را به مدت 15 ثانیه اندازه گیری کنید و عدد بدست آمده را در 4 ضرب کرده و به عنوان HR2 در نظر بگیرید. و 1 دقیقه پس از اتمام 45 ثانیه ، ضربان قلب را به مدت 15 ثانیه شمارش کرده و در عدد 4 ضرب کنید و به عنوان HR3 در نظر بگیرید. که در آن HR1 میانگین ضربان قلب در حالت استراحت است، HR2 حداکثر ضربان قلب ثبت شده در طی 15 ثانیه اول بهبودی و HR3 میانگین 15 ثانیه پس از دقیقه اول بهبودی است.

امتیاز دهی: از اندازه گیری ضربان قلب برای محاسبه شاخص رافیر (RI) استفاده کنید.

 

مزایا: این آزمایش ساده را می توان به تنهایی انجام داد و با تجهیزات محدود قابل انجام است.

نظرات: این آزمایش توسط دکتر فرانسوی جیمز-ادوارد رافیه طراحی شده است. این تست به طور گسترده در فرانسه استفاده می شود.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها