بنر  1
بنر  1

تست اندازه گیری حداکثر اکسیژن مصرفی و آمادگی قلبی تنفسی(کالج کوئینز)

بدون دیدگاه

آزمون مرحله ای کالج کوئینز

آزمون گام کالج کوئینز یکی از انواع روش های تست مرحله ای است که برای تعیین آمادگی هوازی استفاده می شود. در مقایسه با آزمون گام هاروارد ، این نسخه دارای ارتفاع پله کمتر، آهنگ کندتر، مدت زمان آزمون کوتاهتر و تحلیل ساده تر است. محاسبه گرهای معتبر و دقیقی برای سنجش و ارزیابی در بخش مجموعه تست های این سایت دسترس می باشند. در آزمون گام کالج کوئینز تا چه حد میتوانید تعداد گام خواسته شده را در دقیقه هماهنگ اجرا کرده و پس از پایان آزمون به چه تعداد ضربان قلب خواهید رسید؟  تعداد ضربان قلب را ثبت کرده و سپس  برای ارزیابی و رتبه بندی خود به بخش مجموعه تست های ورزشی این سایت مراجعه کرده و موارد خواسته شده را در محاسبه گر تست اندازه گیری حداکثر اکسیژن مصرفی و آمادگی قلبی تنفسی(کالج کوئینز)  قرار دهید.

 

هدف: این تست زیر بیشینه معیاری از آمادگی قلبی تنفسی یا استقامتی را ارائه می دهد.

تجهیزات مورد نیاز: گام(سکو) 41.3 سانتی متر، کرونومتر ، مترونوم یا نوار آهنگ، مانیتور ضربان قلب (اختیاری).

پیش آزمون: مراحل آزمون را با دقت مطالعه کنید. اطلاعات اولیه مانند سن، قد، وزن بدن، جنسیت و شرایط آزمون را ثبت کنید.ارتفاع پله را بررسی کنید و مترونوم را تنظیم کنید. یک گرم کردن استاندارد انجام دهید. جزئیات بیشتر دستورالعمل های گرم کردن پیش از شروع تست ها را ببینید.

 

روش: ورزشکار روی سکو با سرعت 22 قدم در دقیقه برای زنان و 24 قدم در دقیقه برای مردان بر روی سکو بالا و پایین می رود.  باید با استفاده از آهنگ چهار مرحله‌ای، «پا راست بالا-پا چپ بالا ، پا راست پایین-پا چپ پایین» به مدت 3 دقیقه قدم بردارید. ورزشکار بلافاصله پس از اتمام آزمایش متوقف می شود و اندازه گیری ضربان قلب به مدت 15 ثانیه از 5-20 ثانیه بهبودی شمارش می شود. با ضرب این 15 ثانیه در 4، مقدار ضربان در دقیقه (bpm)  به دست می‌آید.


تغییرات: اگر می خواهید برای اندازه گیری ضربان قلب از مانیتور ضربان قلب استفاده کنید، ضربان قلب را در علامت 20 ثانیه بعد از ورزش بخوانید.

قابلیت اطمینان: قابلیت اطمینان تست مجدد برای ضربان قلب بازیابی به صورت r = 0.92 اندازه گیری شده است.

اعتبار: همبستگی بین ضربان قلب بهبودی و VO 2max به صورت 0.75- = r اندازه گیری شده است.

مزایا: حداقل تجهیزات و هزینه های مربوطه، زمان کمی مورد نیاز است، و می توان آن را خود مدیریت کرد.

معایب: ویژگی های بیومکانیکی بین افراد متفاوت است (به عنوان مثال افراد قد بلندتر مزیت دارند). همچنین ظاهراً داده ها از دویدن روی تردمیل فرموله شده است، بنابراین فرض آنها این است که استپ و دویدن روی تردمیل هزینه اکسیژن یکسانی دارند.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها