بنر  1
بنر  1

تست اندازه گیری حداکثر اکسیژن مصرفی و توان هوازی بیشینه(پیاده روی راکپورت)

بدون دیدگاه

تست پیاده روی راکپورت

تست پیاده روی راکپورت یک تست تناسب اندام هوازی رایج برای افرادی است که سطح آمادگی جسمانی پایینی دارند. هدف در صورت انجام این تست این است که با حداکثر سرعت ممکن 1 مایل (1609 متری) راه بروید. و از ضربان قلب پس از تمرین برای تخمین VO 2max استفاده کند. محاسبه گرهای معتبر و دقیقی برای سنجش و ارزیابی در بخش مجموعه تست های این سایت دسترس می باشند. در آزمون پیاده روی 1 مایلی(1609 متر) اگر در سریع‌ترین زمان ممکن راه بروید چه زمانی را ثبت خواهید کرد؟ زمان طی شده مسافت تعیین شده را همراه با تعداد ضربان قلب ثبت کرده و سپس  برای ارزیابی و رتبه بندی خود به بخش مجموعه  تست های ورزشی این سایت مراجعه کرده و موارد خواسته شده را در محاسبه گر تست اندازه گیری حداکثر اکسیژن مصرفی و توان هوازی بیشینه(پیاده روی راکپورت)  قرار دهید.

 

هدف: این تست آمادگی هوازی را اندازه گیری می کند

تجهیزات مورد نیاز: کرونومتر ، مسیر 1 مایلی(1609 متر) مشخص شده در زمین هموار با سطح محکم و صاف (مثلا پیست دو و میدانی)، مخروط های نشانگر، نمایشگر ضربان قلب (اختیاری)، برگه های ضبط.

پیش آزمون: مراحل آزمون را با دقت مطالعه کنید. اطلاعات اولیه مانند سن، قد، وزن بدن، جنسیت و شرایط آزمون  (آب و هوا، سطح دویدن) را ثبت کنید. مسیر را با استفاده از مخروط ها اندازه گیری و مشخص کنید. یک گرم کردن استاندارد انجام دهید. جزئیات بیشتر دستورالعمل های گرم کردن پیش از شروع تست ها را ببینید.

 

روش: هدف از این آزمون تکمیل یک مسیر 1 مایلی در کوتاه ترین زمان ممکن و در عین حال حفظ سرعت پیاده روی ثابت در کل مسافت است. در شروع، همه شرکت کنندگان باید پشت خط شروع صف بکشند. با فرمان "برو" ساعت شروع می شود و ورزشکاران با سرعت خود شروع به راه رفتن تند می کنند. تا حد ممکن مسافت 1609 متری را سریع راه بروید. بعد از اینکه مسافت را کامل کردید، فوراً ضربان نبض خود را بگیرید. اگر مانیتور ضربان قلب ندارید، می‌توانید تعداد ضربان‌ها را با اندازه گیری ضربان قلب به‌ مدت 10 ثانیه بشمارید و سپس آن را در 6 ضرب کنید تا ضربان دقیقه قلب خود را بدست آورید. به مدت زمان تکمیل مسافت توجه کنید. (در طول اجرا، دویدن مجاز نبوده و تنها باید با حداکثر سرعت خود پیاده روی کنید).

جامعه هدف: این آزمون هم برای مردان و هم برای زنان با آمادگی جسمانی ضعیف مناسب است که نمی‌توانند آزمون دویدن مسافت مشابه را کامل کنند. این تست برای افراد در هر سنی، از سنین پایین تا مسن مناسب است. این آزمون برای دانش آموزان 13 ساله و بالاتر طراحی شده است زیرا با نمونه های جوان تر تأیید نشده است.

مزایا:

  • حداقل تجهیزات و هزینه ها مورد نیاز است و آزمایش می تواند به تنهایی انجام شود.
  •  گروه های بزرگی از ورزشکاران را می توان به یکباره آزمایش کرد و انجام این تست بسیار ارزان و ساده است.
  • اگر تست در پیست دوی 400 متری انجام شود، تمام ورزشکاران در طول تست در معرض دید خواهند بود و می‌توان در هر دور زمان‌های تقسیمی برای کمک به استراتژی‌های سرعت در نظر گرفت.
  • در صورت نیاز می توان این آزمایش را به صورت خودسرانه انجام داد

معایب: این تست برای افراد با تناسب اندام بسیار آسان است. همچنین از آنجایی که باید با حداکثر سرعت ممکن راه بروید، دقت این تست به توانایی قدم زدن و میزان انگیزه شما بستگی دارد. تمرین و سرعت برای اطمینان از نمره  مورد نیاز است و عملکرد در این آزمون می تواند تا حد زیادی تحت تأثیر انگیزه باشد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها