بنر  1
بنر  1

تست تخمین ترکیب نوع فیبر عضلانی غالب برای هر گروه عضلانی معین

بدون دیدگاه

این یک آزمایش غیر مستقیم ساده است که برای تخمین نوع فیبر عضلانی غالب - فیبرهای عضلانی سریع (تند انقباض) و آهسته (کند انقباض) - استفاده می شود. دانستن ترکیب فیبرهای عضلانی برای ورزشکاران جالب است. اگر آنها در درجه اول یک ورزشکار قدرتی یا سرعتی هستند، الیاف سریع انقباض می خواهند. برای ورزشکاران استقامتی، فیبرهای کند انقباض بیشتر بهینه است. این آزمایش جایگزین آزمایش ترکیب فیبر عضلانی واقعی نمی شود، چون که دقیق تر است، اما شامل بیوپسی عضلانی تهاجمی و تجزیه و تحلیل پیچیده تر است. محاسبه گرهای معتبر و دقیقی برای سنجش و ارزیابی در بخش مجموعه تست های این سایت دسترس می باشند.جهت ارزیابی خود موارد خواسته شده را در محاسبه گرهای  تست تخمین ترکیب نوع فیبر غالب برای هر گروه عضلانی معین  قرار دهید.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

هدف: تخمین نوع فیبر عضلانی غالب برای هر گروه عضلانی معین.

تجهیزات مورد نیاز: وزنه های آزاد (هالتر، دمبل) یا سایر تجهیزات بدنسازی، دستیار/نقش دهنده.

پیش آزمون: مراحل آزمون را با دقت مطالعه کنید. اطلاعات اولیه مانند سن، قد، وزن بدن، جنسیت و شرایط آزمون را ثبت کنید. یک گرم کردن استاندارد انجام دهید. جزئیات بیشتر دستورالعمل های گرم کردن پیش از شروع تست ها را ببینید.

روش: حداکثر یک تکرار (1RM) خود را در یک تمرین معین تعیین کنید - یعنی اندازه گیری حداکثر وزنی که می توانید در یک تکرار انجام دهید. و سپس 15 دقیقه استراحت کنید. و بعد از آن 80% از 1RM اندازه گیری شده خود وزنه انتخاب کرده و تعداد تکرار ممکن را در یک تلاش انجام داده و ثبت کنید.

امتیاز دهی: حداکثر تعداد دفعاتی که وزنه به درستی جابجا شده است ثبت می شود.

مزایا: تجهیزات مورد نیاز به راحتی در اکثر سالن های بدنسازی موجود است.

معایب: انجام حداکثر وزنه برداری فقط برای مربیان وزنه پیشرفته است. قبل از انجام این تست داشتن تجربه در باشگاه و داشتن تکنیک خوب مهم است. نتایج مربوط به نوع فیبر عضلانی مختص گروه عضلانی آزمایش شده است و ممکن است برای سایر عضلات بدن صدق نکند. از آنجایی که گروه‌های عضلانی در تکنیک‌های بلند کردن درگیر هستند، ترکیب فیبر عضلانی هر ماهیچه با استفاده از این تست قابل تعیین نیست.

 

نظرات: نتایج آزمون مختص تجهیزات مورد استفاده و تکنیک مجاز خواهد بود، بنابراین بهتر است برای اقدامات تست مجدد استفاده شود. انواع فیبرهای عضلانی را می توان به دو نوع اصلی تقسیم کرد: فیبرهای عضلانی کند انقباض (نوع I) و فیبرهای عضلانی سریع انقباض (نوع II). الیاف سریع انقباض را می توان بیشتر به الیاف نوع IIa و نوع IIb دسته بندی کرد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها