بنر  1
بنر  1

تست های 1RM (تست های حداکثر تکراری)

بدون دیدگاه

تست های یک تکرار حداکثر (1-RM) اندازه گیری حداکثر وزنی است که یک آزمودنی می تواند با یک تکرار بلند کند. این یک روش محبوب برای اندازه گیری قدرت عضلانی ایزوتونیک است. در زیر توضیحی در مورد روش های کلی آزمون حداکثر تکرار ارائه شده است. تست‌های  بنچ پرس  ، اسکوات ، ددلیفت  و لت پولداون را با حداکثر ارتفاع و جابجایی تکرار کنید . همچنین تست حداکثر توان پاور کلین (پاک پاور) وجود دارد . تست‌های 1RM را می‌توان با بسیاری از تمرینات قدرتی دیگر مانند دو سر بازو، پرس شانه، پرس ساق پا و اکستنشن زانو انجام داد.

 

هدف: اندازه گیری حداکثر قدرت گروه های مختلف عضلانی.

تجهیزات مورد نیاز: وزنه های آزاد ( هالتر ، دمبل ) یا سایر تجهیزات بدنسازی .

پیش آزمون: مراحل آزمون را با دقت مطالعه کنید. اطلاعات اولیه مانند سن، قد، وزن بدن، جنسیت و شرایط آزمون را ثبت کنید.تجهیزات را از نظر ایمنی بررسی کنید و در صورت نیاز کالیبره کنید. یک گرم کردن استاندارد انجام دهید. جزئیات بیشتر دستورالعمل های گرم کردن پیش از شروع تست ها را ببینید.

روش: رسیدن به حداکثر وزن بدون خستگی قبلی بسیار مهم است. پس از گرم کردن، وزنی را انتخاب کنید که قابل دستیابی باشد. سپس پس از حداقل چند دقیقه استراحت، وزن را افزایش داده و دوباره امتحان کنید. ورزشکاران وزنه های بعدی را انتخاب می کنند تا زمانی که بتوانند تنها یک بار کامل و صحیح آن وزنه را تکرار کنند.

 

امتیاز دهی: حداکثر وزن بلند شده ثبت می شود. توالی بالابرها نیز باید ثبت شود زیرا می توان از آنها در آزمایشات بعدی برای کمک به تعیین مقدار وزنه ای که باید تلاش کرد استفاده کرد. برای استاندارد کردن امتیاز ممکن است محاسبه امتیازی متناسب با وزن بدن فرد مفید باشد.

شما می توانید  برای تخمین 1RM خود به بخش محاسبه گرها در مجموعه تست های ورزشی این سایت مراجعه کنید .

مزایا: تجهیزات مورد نیاز به راحتی در اکثر سالن های بدنسازی موجود است.

معایب: انجام حداکثر وزنه برداری فقط برای مربیان وزنه پیشرفته و ورزشکاران حرفه ای می باشد. قبل از انجام این تست، داشتن تکنیک خوب مهم است.

نظرات: نتایج آزمون مختص تجهیزات مورد استفاده و تکنیک مجاز خواهد بود، بنابراین بهتر است برای اقدامات تست مجدد استفاده شود. این تست یک تکرار حداکثر، 1-RM، حداکثر یک تکرار نیز نامیده می شود

تغییرات / اصلاحات: گاهی اوقات از حداکثر سه یا پنج تکرار استفاده می شود، به ویژه برای بالابرها، با تجربه کمتر. این تکرارهای بیشتر به وزن کمتری نیاز دارند و ممکن است کمتر خطرناک تلقی شوند. تغییر تعداد تکرارها نیز باعث تغییر سیستم های انرژی عضلانی و اعتبار این تست می شود.

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها