بنر  1
بنر  1

تست اندازه گیری حداکثر قدرت گروه های عضلانی پایین تنه(1RM اسکوات)

بدون دیدگاه

تست حداکثر تکرار اسکات پشت

این یک تست حداکثر تکرار خاص (RM) برای پایین تنه است ( شرح کلی تست های 1-RM (تست های حداکثر تکراری)  را ببینید ) . یکی دیگر از تمرینات حداکثر قدرت برای پایین تنه،  تست ددلیفت است . ممکن است بخواهید این تست را با  تست حداکثر تکرار پرس سینه نیمکت  جفت کنید. محاسبه گرهای معتبر و دقیقی برای سنجش و ارزیابی در بخش مجموعه تست های این سایت دسترس می باشند.  برای ارزیابی و رتبه بندی خود به بخش مجموعه تست های ورزشی مراجعه کرده و موارد خواسته شده را در محاسبه گر تست اندازه گیری حداکثر قدرت گروه های عضلانی پایین تنه(1RM اسکوات)  قرار دهید.

 

هدف: اندازه گیری حداکثر قدرت پایین تنه

تجهیزات مورد نیاز: وزنه های آزاد مختلف و هالتر، قفسه اسکات .

پیش آزمون: مراحل آزمون را با دقت مطالعه کنید. اطلاعات اولیه مانند سن، قد، وزن بدن، جنسیت و شرایط آزمون را ثبت کنید.تجهیزات را از نظر ایمنی بررسی کنید و در صورت نیاز کالیبره کنید. یک گرم کردن استاندارد انجام دهید. جزئیات بیشتر دستورالعمل های گرم کردن پیش از شروع تست ها را ببینید.

روش: پس از گرم کردن کافی، سوژه زیر میله می ایستد و پاها به اندازه عرض شانه باز می شود. زانوها باید در راستای انگشتان پا باشد. وزنه را روی شانه های خود بگیرید، سپس روی زانوها و باسن خم شوید تا بدن را پایین بیاورید. اطمینان حاصل کنید که سر و گردن در وضعیت خنثی با چشمان رو به جلو قرار دارند (از گرد شدن ستون فقرات خودداری کنید). بدن را پایین بیاورید تا زمانی که زانوها در زاویه قائم قرار گیرند، سپس به حالت ایستاده برگردید. با حرکتی آهسته، صاف و پیوسته حرکت کنید.

تست: با یک تست 3 تکراری "چک" با وزنه ای سبک شروع کنید تا تکنیک صحیح را بررسی کنید. سپس برای هر وزنه یک تکرار در یک توالی صعودی انجام می شود. کمتر از 1 دقیقه استراحت بین تکرارها مجاز است. اگر وزنه ای ناموفق باشد، ممکن است تلاش دیگری انجام شود.

امتیاز دهی: حداکثر وزن بلند شده ثبت می شود. برای استاندارد کردن امتیاز ممکن است محاسبه امتیازی متناسب با وزن بدن فرد مفید باشد.

مزایا: تجهیزات مورد نیاز به راحتی در اکثر سالن های بدنسازی در دسترس است و انجام تست ساده است.

معایب: این تست فقط باید توسط کسانی انجام شود که تکنیک اسکوات خوبی دارند. اگر آزمودنی نتواند تکنیک صحیح را در حین گرم کردن نشان دهد، آزمایش نباید ادامه یابد.

نظرات: نتایج این آزمایش ممکن است مختص تجهیزات مورد استفاده باشد، بنابراین بهتر است از همان تجهیزات برای اقدامات تست مجدد استفاده شود. روش گرم کردن نیز باید ثبت شود و با آزمایش بیشتر تکرار شود. اگر هر گونه تغییر در تکنیک مجاز بود، این باید در برگه نتایج برای ارجاع هنگام تکرار آزمایش ثبت شود.

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها