بنر  1
بنر  1

محاسبه نسبت دور کمر به قد (WHtR)

بدون دیدگاه

نسبت دور کمر به قد (WHtR) که به آن نسبت دور کمر به قد (WSR) نیز گفته می شود، اندازه گیری ساده ترکیب بدن و یکی از ابزارهای غربالگری رایج برای چاقی است. اندازه گیری بر اساس دور کمر (دور) و قد ایستاده است. WHtR بی شباهت به شاخص توده بدنی (BMI) نیست که بر اساس معیارهای قد و وزن است، اگرچه معادل یا کمی بهتر از دور کمر است و در پیش بینی خطر بالاتر متابولیک قلبی از BMI برتر است . محاسبه گرهای معتبر و دقیقی برای سنجش و ارزیابی در بخش مجموعه تست های این سایت دسترس می باشند. برای آگاهی از وضعیت و ارزیابی خود به بخش مجموعه تست های آنالیز ترکیب بدن مراجعه کرده و موارد خواسته شده را در محاسبه گر نسبت دور کمر به قد (WHtR) قرار دهید.

هدف: تعیین نسبت قد به دور کمر.

تجهیزات مورد نیاز: متر و استدیومتر .

روش: یک محاسبه ساده از اندازه گیری های قد تقسیم بر دور کمر. دور کمر باید در نقطه میانی بین مرز پایین قفسه سینه و بالای تاج ایلیاک گرفته شود. مهم نیست که از کدام واحد اندازه گیری استفاده می کنید، تا زمانی که برای هر اندازه گیری یکسان باشد.

نسبت دور کمر به قد (WHtR) = دور کمر / قد

 

نمره گذاری: سطح قابل قبول به طور کلی این است که اندازه دور کمر شما کمتر از نصف قد شما باشد (به عنوان مثال نسبت کمتر از 0.5 باشد). مقادیر بالاتر WHtR نشان دهنده خطر بالاتر بیماری های قلبی عروقی مرتبط با چاقی است. می توانید از هر واحدی برای اندازه گیری ها استفاده کنید (مثلاً سانتی متر یا اینچ)، زیرا فقط نسبت است که مهم است.

 

 

جمعیت هدف: این معیار اغلب برای تعیین عامل خطر بیماری عروق کرونر مرتبط با چاقی استفاده می شود.

مزایا: WHtR یک اقدام ساده است که می تواند در خانه توسط هر کسی برای نظارت بر سطح ترکیب بدن خود انجام شود.

نظرات دیگر: اساس این معیار به عنوان یک عامل خطر بیماری عروق کرونر، این فرض است که چربی ذخیره شده در اطراف کمر نسبت به چربی ذخیره شده در سایر نقاط بدن خطر بیشتری برای سلامتی دارد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها