بنر  1
بنر  1

تست اندازه گیری آمادگی هوازی و توانایی شنا کردن(12 دقیقه ای کوپر)

بدون دیدگاه

تست شنا 12 دقیقه ای

تست شنای 12 دقیقه ای (کوپر، 1982) یک تست آمادگی جسمانی شنای هوازی است که در آن شرکت کنندگان سعی می کنند تا حد ممکن مسافت ممکن را در 12 دقیقه طی کنند. این نسخه استخری  تست 12 دقیقه ای پیاده روی و دوی کوپر است. یک نسخه دوچرخه سواری 12 دقیقه ای کوپر  نیز وجود دارد . این آزمون به مهارت در تکنیک شنا برای تخمین مناسب آمادگی هوازی نیاز دارد. محاسبه گرهای معتبر و دقیقی برای سنجش و ارزیابی در بخش مجموعه تست های این سایت دسترس می باشند.  برای ارزیابی و رتبه بندی خود به بخش مجموعه تست های ورزشی این سایت مراجعه کرده و موارد خواسته شده را در محاسبه گر تست اندازه گیری آمادگی هوازی و توانایی شنا کردن (12 دقیقه ای کوپر)  قرار دهید.

 

هدف: این تست آمادگی هوازی و توانایی شنا را اندازه گیری می کند.

تجهیزات مورد نیاز: استخر استاندارد 25 یا 50 متر ترجیح داده می شود، مخروط های نشانگر، کرونومتر .

پیش آزمون: مراحل آزمون را با دقت مطالعه کنید. اطلاعات اولیه مانند سن، قد، وزن بدن، جنسیت و شرایط آزمون را ثبت کنید.ناحیه آزمایش را اندازه گیری و علامت گذاری کنید.مخروط های نشانگر را هر 10 متر در یارد قرار دهید تا به اندازه گیری مسافت شنا کمک کند. یک گرم کردن استاندارد انجام دهید. با چند دور شنای آسان خود را گرم کنید.جزئیات بیشتر دستورالعمل های گرم کردن پیش از شروع تست ها را ببینید.

روش: هدف از این آزمون شنا به مدت 12 دقیقه و طی کردن حداکثر مسافت ممکن است. هر حرکت شنا و چرخش ممکن است استفاده شود، اما سبک آزاد ترجیح داده می شود و انتظار می رود سرعت را به حداکثر برسانید. شناگران آزمایش را  در آب در یک انتهای استخر آغاز می کنند. با فرمان "آماده، برو" ساعت شروع می شود و با سرعت ثابت خود شروع به شنا می کنند.  پس از سپری شدن 12 دقیقه شنا را متوقف کنید و کل مسافت تکمیل شده ثبت شود.

 

امتیاز دهی: مجموع مسافت شنا به نزدیکترین متر ثبت می شود. اگر از استخری غیر از استخر استاندارد 50 استفاده می شود، طول استخر باید همراه با نتایج ثبت شود.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها