بنر  1
بنر  1

تست اندازه گیری آمادگی هوازی و استقامت عضلات پا و تکنیک دوچرخه سواری(12 دقیقه ای کوپر)

بدون دیدگاه

تست چرخه 12 دقیقه ای

تست چرخه 12 دقیقه ای (کوپر، 1982) یک تست آمادگی جسمانی هوازی است که در آن شرکت کنندگان سعی می کنند تا حد ممکن مسافت  را در 12 دقیقه طی کنند. این نسخه دوچرخه سواری تست 12 دقیقه ای پیاده روی و دوی کوپر است . یک نسخه  شنا 12 دقیقه ای کوپر نیز وجود دارد . این آزمون به مهارت در تکنیک دوچرخه سواری نیاز دارد تا بتواند آمادگی هوازی را به اندازه کافی برآورد کند. این تست هنگام دوچرخه سواری انجام می شود. همچنین یک نسخه در دوچرخه ورزشی وجود دارد، تست ارگومتر چرخه ثابت 12 دقیقه ای (واندربورگ، 1993). محاسبه گرهای معتبر و دقیقی برای سنجش و ارزیابی در بخش مجموعه تست های این سایت دسترس می باشند.   برای ارزیابی و رتبه بندی خود به بخش مجموعه تست های ورزشی این سایت مراجعه کرده و موارد خواسته شده را در محاسبه گرتست اندازه گیری آمادگی هوازی و استقامت عضلات پا و تکنیک دوچرخه سواری قرار دهید.

 

هدف: این تست آمادگی هوازی و استقامت عضلات پا و همچنین تکنیک دوچرخه سواری را اندازه گیری می کند.

تجهیزات مورد نیاز: یک مسیر دوچرخه سواری مناسب (به عنوان مثال یک جاده ، دوچرخه، کرونومتر ) . اگر از مسیر ولودروم استفاده نمی شود، ترجیحاً یک مسیر بیرونی  برای در نظر گرفتن تأثیر باد در نظر بگیرید. اگر از ردیاب های GPS استفاده شود، می توان اندازه گیری دقیق تری از فاصله را جمع آوری کرد.

پیش آزمون: مراحل آزمون را با دقت مطالعه کنید. اطلاعات اولیه مانند سن، قد، وزن بدن، جنسیت و شرایط آزمون را ثبت کنید. یک گرم کردن استاندارد انجام دهید. جزئیات بیشتر دستورالعمل های گرم کردن پیش از شروع تست ها را ببینید. شرایط آزمایش مانند آب و هوا، باد و سطح مسیر را یادداشت کنید، به ویژه اگر آزمایش در خارج انجام شود. جزئیات دوچرخه استفاده شده را ثبت کنید و صندلی و دسته را متناسب با ورزشکار تنظیم کنید.

روش: با استفاده از دوچرخه مورد نظر خود،از یک نقطه شروع پای خود را روی پدال بگذارید و اگر از وقت نگه دار کمک می گیرید، با سیگنال < آماده ، شروع > شروع کنید و در همین حین نیز کرونومتر باید فعال شود و حداکثر مسافت ممکن را در 12 دقیقه طی کنید ( از هر ترکیبی از دنده ها و سرعت برای رسیدن به بیشترین فاصله استفاده کنید و پس از گذشت 12 دقیقه متوقف شده و کل مسافت طی شده را ثبت کنید.

امتیازدهی: مجموع مسافت برای هر شرکت کننده با دقت 10 متر ثبت می شود. اگر می خواهید تست را تکرار کنید یا با نتایج دیگر مقایسه کنید، ثبت جزئیات دوچرخه نیز مهم است.

 

مزایا: گروه های بزرگی از ورزشکاران را می توان به یکباره آزمایش کرد، و اگر همه شرکت کنندگان دوچرخه برای استفاده داشته باشند، آزمایشی بسیار ارزان و ساده است. اگر آزمون در پیست ولودروم انجام شود، تمام ورزشکاران در طول آزمون در معرض دید خواهند بود.

معایب: تمرین و سرعت خوب مورد نیاز است، و عملکرد در این آزمون می تواند تا حد زیادی تحت تاثیر انگیزه باشد. اگر در اطراف یک مسیر ولودروم دوچرخه سواری کنید، می توانید بازخورد مستمری در مورد زمان برای کمک به سرعت دادن ارائه دهید.

تغییرات: همچنین یک تست ارگومتر چرخه ثابت 12 دقیقه ای (واندربورگ، 1993) به جای سوار شدن در مسیر یا جاده وجود دارد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها