بنر  1
بنر  1

محاسبه اندازه های ایده آل بدن زنان بر اساس محبوب ترین فرم جهانی

بدون دیدگاه

 

 

ساختن هیکلی عالی و ایده آل؛ هر دو متفاوت هستند، اگرچه هر دو به تلاش شدید نیاز دارند. برای اولی، شما باید چندین وزنه را در تمرینات خود جابجا کرده و از یک رژیم غذایی سخت پیروی کنید

از طرف دیگر، برای ساختن یک هیکل ایده آل ، باید کارهای بیشتری انجام دهید. برای انجام این کار، شما باید به طور علمی تر به بدنسازی نزدیک شوید و در نتیجه اندازه گیری ها را جدی بگیرید و آنالیز ترکیب بدن و تست های ورزشی مربوط به خود را مرتب و دائمی انجام دهید

 

برخی از محققان سعی کرده اند جذابیت فیزیکی را با استفاده از فرمول های ریاضی مانند نسبت طلایی که بر اساس تقارن و تناسب است اندازه گیری کنند. از جدیدترین این فرمول ها می توان به محاسبه اندازه های ایده آل بدن زنان براساس محبوب ترین فرم جهانی نام برد که توسط موسس FitBe خلق شده است.  با اندازه گیری قد ایستاده و دور مچ دست خود، اعداد بدست آمده را در محاسبه گر قرار داده و نتایج مربوط به خود را مشاهده کنید و در رسیدن به اندازه های ایده آل، تمرین و رژیم غذایی مناسب خود را دنبال کنید.

جهت اینکه شما بتوانید نتایج دریافتی مربوط به خود از محاسبه گر را با اندازه های واقعی مقایسه کنید، در زیر روش صحیح اندازه گیری قسمت های مختلف بدن را آموزش داده ایم : 

اندازه گیری دور گردن

اندازه گیری دور سینه

اندازه گیری دور بازو

اندازه گیری دور ساعد

اندازه گیری دور کمر

اندازه گیری دور باسن

اندازه گیری دور ران

اندازه گیری دور ساق

چه کسی نمی خواهد خوش اندام به نظر برسد؟ این یک نگرش ذاتی انسان ها است که عالی به نظر برسند یا هیکلی زیبا داشته باشند. مخصوصاً وقتی صحبت از زنان می شود، حواسشان به هیکل خود بیشتر است، زیرا در هر فرهنگ و در هر زمان، یک زن نماد عالی ترین درجه زیبایی شناسی و کمال جسمانی بوده است .

 

 

انواع مختلف بدن زن

تعدادی شکل معروف برای توصیف بدن وجود دارد: مستطیل، مثلث معکوس، ساعت شنی، گلابی و سیب. برای اینکه بفهمد یک زن چه شکلی دارد، می تواند بدون لباس یا فقط با لباس زیر خود را در آینه نگاه کند.

 

 

مستطیل

شکل مستطیل اندازه های مشابهی برای سینه، کمر و باسن دارد. از آنجایی که منحنی های زیادی وجود ندارد، بدنه مانند یک ستون یا مستطیل به نظر می رسد. قسمت های بالایی و پایینی بدن از نظر اندازه برابر هستند که باعث می شود بدن متعادل به نظر برسد. برای جذاب‌تر کردن شکل مستطیل، روی کوچک‌تر نشان دادن کمر تمرکز کنید.

افراد با شکل مستطیل می توانند شانه هایی باریک یا پهن و باسن باریک یا پهن داشته باشند. آنها همچنین می توانند نیم تنه کوچک یا بزرگ داشته باشند. لباس هایی که به خوبی با اندام می آیند در فرم های مستطیلی خوب به نظر می رسند.

برای نشان دادن پاها از شلوار جین تنگ یا دامن مدادی استفاده کنید. تاپ های گشاد را با شلوارهای تنگ بپوشید تا ظاهری متعادل داشته باشید. نیم بوت ها را با دامن مدادی و تاپ گشاد بپوشید تا اندام مشخص تر به نظر برسد.

 

شکل بدنه مثلثی معکوس

شکل بدن مثلث معکوس به این معنی است که بالاتنه شما بزرگتر از پایین تنه شماست. به نظر می رسد بدنی ورزشی باشد زیرا پاها و کمر شما از سینه و شانه های شما کوچکتر است. می توانید باسن، سینه و شانه های خود را اندازه بگیرید تا متوجه شوید که آیا این فرم بدنی دارید یا خیر.

زنان با این فرم بدن، شانه های پهن تری نسبت به باسن دارند، با کمر کم یا بدون کمر. آنها همچنین دارای پاهای زیبا و چهره های ورزشی هستند. اگر پهنای سینه و باسن شما تقریباً یکسان است، ممکن است شکل بدن شما مثلث معکوس باشد.

برای خوب لباس پوشیدن، از لباس هایی که شانه های شما را بزرگتر نشان می دهند اجتناب کنید. لباس هایی بپوشید که بر نیمه پایینی شما تاکید دارد و کفش های برهنه بپوشید تا پاهایتان بلندتر به نظر برسد.

اگر شما این فرم بدن را دارید، جزو 5 درصد افرادی هستید که به طور طبیعی آن را دارند. از افراد مشهور با این فرم بدن می توان به آنجلینا جولی، نائومی کمبل، رنی زلوگر، کاترین زتا جونز و فدریکا پلگرینی، شناگر المپیکی ایتالیا اشاره کرد.

 

ساعت شنی

فرم بدن ساعت شنی نوعی بدن است که بسیار زنانه، مطلوب و متناسب است. زنانی که شکل ساعت شنی دارند، باسن و شانه‌هایی هم اندازه و کمر کوچک‌تر دارند. این فرم بدن نادر است و به تناسب سینه، شانه و باسن برابر با کمر بسیار کوچک نیاز دارد. اگرچه اغلب مورد نظر است، مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ فرم بدن کاملی وجود ندارد.

اگر شکل ساعت شنی دارید، سینه‌تان پر، کمرتان کوچک و باسن‌تان پر است. این فرم بدن متعادل ترین و زنانه ترین شکل محسوب می شود. دانشمندان بر این باورند که هیکل یک زن نتیجه سازگاری تکاملی برای تناسب تولید مثل است.

برای دانستن اینکه آیا شکل ساعت شنی دارید، خود را در یک آینه تمام اندازه نگاه کنید و بررسی کنید که آیا منحنی های شما شبیه یک بطری کوکاکولا است یا خیر. فیگورهای ساعت شنی دارای دور کمر هستند که بر باسن و سینه پهن‌تر آنها تأکید دارد. مهم است که لباسی بپوشید که کمر و انحنای شما را نشان دهد.

گفته می شود مردان زنان با شکل ساعت شنی ترجیح می دهند زیرا نشانه جوان بودن زن و داشتن «منابع کلیدی باروری» است. اگر شکل ساعت شنی دارید، عرض باسن و شانه‌هایتان تقریباً یکسان است، کمرتان کوچک‌تر، باسن‌تان گرد است و ران‌هایتان پر است. وزن شما از طریق باسن و فراتر از کمر شما حمل می شود.

 

 

سیب

شکل بدن سیب با داشتن سینه بزرگ، باسن باریک و قسمت میانی کامل مشخص می شود. اگر شما این تیپ بدنی دارید، بالاتنه شما بزرگتر از پایین تنه است، با شانه های پهن و سینه، کمر و قسمت بالایی پشت. بازوها، پاها و باسن شما لاغرتر هستند و بیشتر در اطراف کمرتان وزن اضافه می کنید. افراد مبتلا به سندرم متابولیک نیز تمایل به داشتن این فرم بدن دارند که با خطرات سلامتی مانند بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است.

به عنوان یک زن سیبی شکل، عضله کلی شما به جز پاهای کاملاً مشخص، منحنی و نرم است. پایین تنه شما معمولا صاف است، اگر چه می تواند خمیده تر باشد، و اندازه سینه شما می تواند از پر تا بسیار پر و خوش فرم متفاوت باشد. در حالی که این فرم بدن ممکن است با مثلث معکوس اشتباه گرفته شود، شکل بدن سیب دارای یک خط کمر نامشخص است.

برای لباس پوشیدن به شکل سیب، لباس های ساختار یافته ای را انتخاب کنید که خطوط تیز را به ظاهر شما اضافه می کند، مانند لباس های A-line، سبک های امپراتوری و برش های جانبی، و لباس های پیچیده. این مدل‌ها بدون اینکه به بدن بچسبند، از قسمت میانی استفاده می‌کنند، که می‌تواند شکم شما را لاغرتر نشان دهد. تمرینات اینتروال، تمرینات هوازی طولانی مدت و تمرینات قدرتی نیز برای کاهش چربی عالی هستند و می توانند به تغییر شکل بدن سیب کمک کنند.

برخی از افراد مشهور با اندام های سیبی شکل عبارتند از امی شومر، اپرا، میندی کالینگ، درو بریمور، ادل، ملکه لطیفه، کیت وینسلت و میسی الیوت.

 

گلابی

شکل گلابی نوعی فرم بدن است که با داشتن پشت بزرگتر، ران های ضخیم تر و سینه کوچکتر مشخص می شود. زنان با این فرم بدن چربی بیشتری در ران ها و باسن خود ذخیره می کنند و شانه های باریک تر و دور کمر باریکی دارند. برای اینکه با این فرم بدن خوب بپوشید، باید توجه را از باسن های پهن تر و به جای آن به سمت بالاتنه و کمر جلب کنید.

نوع بدن گلابی شکل از این میوه نامگذاری شده است زیرا شبیه گلابی است که قسمت بالایی باریکتر و قسمت پایینی آن پهن تر است. برای بررسی اینکه آیا تیپ بدنی گلابی شکل دارید، می توانید خود را در یک آینه تمام اندازه مشاهده کنید. اگر اندازه شانه و سینه شما کوچکتر از عرض باسن است، می توانید فرض کنید که بدن شما گلابی شکل است. می‌توانید لباس‌هایی را انتخاب کنید که بر پشت، بازوها، شانه‌ها و کمرتان تأکید داشته باشند تا مشخص‌تر به نظر برسید.

افرادی که بدن گلابی شکل دارند، معمولاً روی ران‌های خود وزن جمع می‌کنند. برخی از افراد مشهور با بدن گلابی شکل عبارتند از کلی کلارکسون، بیانسه، کیم کارداشیان، جنیفر لوپز، ایسکرا لارنس و شکیرا.

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها